Stacja TVN po raz kolejny znalazła się na pierwszym miejscu rankingu Big5 z SHR na poziomie 8% w grupie 20-54. Dla kanału TVN7 był to rekordowy lipiec w historii (SHR 20-54: 4,20%). Stacja TVN24 utrzymała pozycję lidera wśród kanałów newsowych zarówno w widowni komercyjnej 20-54 (SHR 3,6%), jak i w grupie 4+ (SHR 5,5%). Swoją kategorię tematyczną z grupie 20-54 zdominował także kanał lifestyle'owy TVN Style (SHR 0,5%).
Triumf TVN Warner Bros. Discovery w lipcu
TVN Warner Bros. Discovery utrzymała swoją dominującą pozycję jako lider grupy komercyjnej 20-54, osiągając udział na poziomie 23,8% w rynku w minionym miesiącu.
Kanał TVN osiągnął udział na poziomie 8% w widowni komercyjnej, utrzymując pierwsze miejsce wśród stacji telewizyjnych w Polsce. Lipcowe zestawienie tradycyjnie największych kanałów zamknął TVN7 z udziałem w widowni 20-54 na poziomie 4,20%. Pod kątem oglądalności był to rekordowy lipiec w historii tego kanału.
W lipcu utrzymaliśmy pozycję lidera w najważniejszych kategoriach – zarówno jako grupa, jak i kanał TVN. Szczególnie gratuluję dziennikarzom „Faktów” i „Uwagi” znakomitych wyników oglądalności. Chciałbym też zwrócić uwagę na popularność Siódemki, która po raz kolejny potwierdza miejsce wśród najchętniej oglądanych kanałów.Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery
Najpopularniejszym programem w lipcowej ramówce stacji TVN były „Fakty”. Wydanie z 17 lipca przyciągnęło ponad 2,1 mln widzów (SHR 4+: 21,8%). Drugą najchętniej oglądaną propozycją był magazyn interwencyjny „Uwaga” – materiał emitowany 13 lipca obejrzało ponad 1,6 mln osób (SHR 4+: 15,6%). Liczne grono ponad 1,3 mln widzów zgromadził przed ekranami film „Colombiana” (SHR 4+: 12,5%), zapewniając tej produkcji trzecie miejsce.
Letnie wydanie programu śniadaniowego „Dzień dobry wakacje” osiągnęło w lipcu 2023 r. udział w rynku na poziomie 9,4% w grupie demograficznej 20-54.
Dominacja TVN Warner Bros. Discovery w kategorii news
„Fakty” TVN, które trwają już 34 minuty, tradycyjnie były liderem wieczornych programów informacyjnych. Na antenach TVN i TVN24 BiS zgromadziły 22,8% widzów w grupie 4+ i aż 24,7 % w grupie docelowej 20-54.
W lipcu TVN24 był najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym w Polsce. W minionym miesiącu stacja osiągnęła 5,5% udziału w rynku w grupie 4+ i 3,6% w grupie komercyjnej. Całe newsowe portfolio nadawcy – TVN24 i TVN24 BiS – osiągnęło 6% udziału w grupie wszystkich widzów.
Popularność oferty VOD TVN Warner Bros. Discovery
W lipcu portfolio VOD TVN Warner Bros. Discovery, na które składają się platformy HBO Max, Player oraz VOD.pl, miało ponad 5,9 mln Realnych Użytkowników. Dało to grupie drugą pozycję na polskim rynku. W minionym miesiącu szczególną popularnością w serwisie HBO Max cieszyły się seriale: „I tak po prostu…”, „Stamtąd” oraz „Idol”. Z kolei widzowie platformy Player najchętniej oglądali: „Hotel Paradise All Stars”, „Kuchenne rewolucje” i serial „Upadek”.
TVN Warner Bros. Discovery ze świetnymi wynikami w digitalu
Zasięg wszystkich platform i stron TVN Warner Bros. Discovery w lipcu 2023 r. wyniósł blisko 15 mln Realnych Użytkowników, czyli niemal 50% aktywnych internautów w kraju. Portal TVN24.pl był w minionym miesiącu zdecydowanym liderem wśród stron internetowych stacji informacyjnych i uzyskał zasięg 36,1%. Pozostałe największe i najpopularniejsze marki lidera rynku medialnego w Polsce osiągnęły zasięg na poziomie: TVN.pl – 17,1%, w tym dziendobry.tvn.pl – 12,8%, HBO Max – 10,9%, Player – 7,7%, VOD.pl – 3,9%.
Ogromny sukces najnowszej produkcji filmowej Warner Bros. Discovery
Wyprodukowany przez Warner Bros. Pictures film „Barbie” miał swoją premierę 21 lipca na blisko 500 ekranach w prawie 300 kinach w Polsce. W weekend otwarcia w naszym kraju produkcja przyciągnęła rekordową liczbę 493 tysięcy widzów – więcej niż jakikolwiek inny film debiutujący w tym roku do tej pory, zajmując tym samym czołowe miejsce na liście Box Office 2023. Spodziewamy się, że w najbliższych dniach liczba widzów „Barbie” w Polsce przekroczy 2 miliony.