Toyota wciąż liderem, ale Škoda traci pozycję
W okresie od stycznia do czerwca 2025 roku Polacy zarejestrowali 93 045 nowych samochodów jako klienci indywidualni. Na czele zestawienia pozostaje Toyota, która trafiła do 15 397 kierowców. Ale już kolejne miejsca to duże zaskoczenia – drugie miejsce zajęła Kia (8018 egz.), a trzecie Volkswagen (7547 egz.), spychając Škodę poza podium. Czeska marka uplasowała się dopiero na czwartej pozycji z wynikiem 7044 aut.
Chińska ekspansja: MG wyprzedza Renault i Volvo
Największą niespodzianką zestawienia jest chińska marka MG, która z wynikiem 3978 sprzedanych egzemplarzy zajęła siódme miejsce. To historyczny wynik, który pokazuje rosnące zainteresowanie tańszymi, dobrze wyposażonymi SUV-ami z Chin. MG wyprzedziło m.in. Renault, Volvo, Suzuki, a także Lexusa i Audi.
SUV-y rządzą – co wybierają Polacy?
Jeśli chodzi o konkretne modele, preferencje klientów są bardzo wyraźne: dominują SUV-y. Aż 9 z 10 najchętniej wybieranych modeli to auta tego typu. Na szczycie listy znalazła się Toyota C-HR (3956 egzemplarzy), tuż przed Kią Sportage (3888) i Toyotą Yaris Cross (3119). SUV-y zdominowały wybory klientów indywidualnych, co potwierdza utrzymującą się od lat tendencję na polskim rynku.
Europejscy producenci powinni być czujni
Podsumowanie pierwszego półrocza przygotowane przez IBRM Samar jasno pokazuje, że rynek motoryzacyjny w Polsce dynamicznie się zmienia. Choć tradycyjni liderzy nadal trzymają się mocno, coraz śmielej do gry wchodzą nowe marki – zwłaszcza azjatyckie. Dla europejskich producentów to sygnał ostrzegawczy, że konkurencja nie śpi, a klienci coraz chętniej sięgają po mniej znane, ale atrakcyjne cenowo i technologicznie propozycje.
Czytaj także:
- Najczęstsze powody oblania przeglądu. Tych usterek lepiej nie ignoruj
- Jest zielone światło na przeprowadzanie testów pojazdów autonomicznych w Polsce
- Montaż wallboxa w bloku ma być łatwiejszy
Źródło: autokult.pl, samar.pl
Źródło zdjęcia głównego: Pixabay