Sensacja na rynku aut. Chińska marka wśród hitów sprzedaży w Polsce

Zdjęcie ilustracyjne
Nowe samochody
Źródło: Pixabay
Według danych IBRM Samar, polscy klienci indywidualni kupili w pierwszym półroczu 2025 roku o 8 procent więcej nowych aut niż rok wcześniej. Jednak to nie wzrost sprzedaży robi największe wrażenie, a zmiana w układzie sił – wśród liderów nie brakuje niespodzianek, a chińska marka MG po raz pierwszy znalazła się w pierwszej dziesiątce.

Toyota wciąż liderem, ale Škoda traci pozycję

W okresie od stycznia do czerwca 2025 roku Polacy zarejestrowali 93 045 nowych samochodów jako klienci indywidualni. Na czele zestawienia pozostaje Toyota, która trafiła do 15 397 kierowców. Ale już kolejne miejsca to duże zaskoczenia – drugie miejsce zajęła Kia (8018 egz.), a trzecie Volkswagen (7547 egz.), spychając Škodę poza podium. Czeska marka uplasowała się dopiero na czwartej pozycji z wynikiem 7044 aut.

Chińska ekspansja: MG wyprzedza Renault i Volvo

Największą niespodzianką zestawienia jest chińska marka MG, która z wynikiem 3978 sprzedanych egzemplarzy zajęła siódme miejsce. To historyczny wynik, który pokazuje rosnące zainteresowanie tańszymi, dobrze wyposażonymi SUV-ami z Chin. MG wyprzedziło m.in. Renault, Volvo, Suzuki, a także Lexusa i Audi.

SUV-y rządzą – co wybierają Polacy?

Jeśli chodzi o konkretne modele, preferencje klientów są bardzo wyraźne: dominują SUV-y. Aż 9 z 10 najchętniej wybieranych modeli to auta tego typu. Na szczycie listy znalazła się Toyota C-HR (3956 egzemplarzy), tuż przed Kią Sportage (3888) i Toyotą Yaris Cross (3119). SUV-y zdominowały wybory klientów indywidualnych, co potwierdza utrzymującą się od lat tendencję na polskim rynku.

Europejscy producenci powinni być czujni

Podsumowanie pierwszego półrocza przygotowane przez IBRM Samar jasno pokazuje, że rynek motoryzacyjny w Polsce dynamicznie się zmienia. Choć tradycyjni liderzy nadal trzymają się mocno, coraz śmielej do gry wchodzą nowe marki – zwłaszcza azjatyckie. Dla europejskich producentów to sygnał ostrzegawczy, że konkurencja nie śpi, a klienci coraz chętniej sięgają po mniej znane, ale atrakcyjne cenowo i technologicznie propozycje.

Czytaj także:

Czytaj także