- Warner Bros. Discovery Sports Europe rozpoczyna odliczanie do igrzysk olimpijskich w Paryżu specjalnymi programami.
- Thierry Henry, mistrz świata w piłce nożnej z 1998 roku narratorem dokumentu „Paris, La Vie Sportive” przedstawiającego 100 lat historii sportu w mieście-gospodarzu igrzysk.
- Najszybsza brytyjska sprinterka w historii Dina Asher-Smith została ambasadorką igrzysk.
- Rusza kampania marketingowa „Rok marzeń”.
Niemal sześć lat po przyznaniu stolicy Francji organizacji igrzysk olimpijskich, wspólna podróż do Paryża na antenach i platformach Warner Bros. Discovery nabiera rozpędu. W środę 26 lipca WBD uczci rok do igrzysk specjalnymi programami na czele z wyjątkowym dokumentem „Paris, La Vie Sportive”. To fascynująca opowieść o sportowej historii Paryża w ciągu ostatnich stu lat, czyli odkąd igrzyska ostatni raz zawitały nad Sekwaną.
Narratorem tej niesamowitej opowieści będzie legenda francuskiej piłki nożnej, mistrz świata z 1998 roku i mistrz Europy z 2000 roku Thierry Henry. „Paris, La Vie Sportive” to dwa 60-minutowe odcinki, w trakcie których widzowie spotkają się z wybitnymi sportowcami, takimi jak piłkarze Emmanuel Petit i Marcel Desailly, tenisiści Mats Wilander i Yannick Noah, czy kolarz Eddy Merckx.
– Organizacja wielkiego wydarzenia sportowego niesie ze sobą ogromną radość, ale jest także impulsem dla ludzi do uprawiania sportu. Dzięki sportowi Paryż mógł przetrwać trudne czasy i się rozwijać, a to niezwykle istotne. Myślę, że igrzyska olimpijskie nierozerwalnie wiążą się z nadzieją. Często myśląc o Paryżu, mamy przed oczami elegancję, modę, jedzenie. Nie przychodzi nam do głowy pewna nieustępliwość, która jest niezbędna w sporcie. Mam nadzieję, że dokument doskonale pokaże także tę stronę sportu – podkreślił Thierry Henry.
– To dla nas doniosły moment, jednak nie chodzi w nim tylko o 17 dni igrzysk w Paryżu, ale o cały rok, który dzieli nas od rozpoczęcia największego sportowego wydarzenia świata. Mamy przed sobą 12 miesięcy, które wypełnimy pasjonującymi treściami, aby zabrać widzów w olimpijską podróż i opowiedzieć inspirujące historie sportowców. Na naszych platformach na niemal 50 rynkach w Europie pokażemy każdą minutę każdej dyscypliny igrzysk w 20 wersjach językowych. Co cztery lata igrzyska przyciągają nowych fanów sportu i chcemy zapewnić im niesamowite przeżycia, pozwolić zanurzyć się w sporcie aż do momentu kulminacyjnego, czyli ceremonii otwarcia za 365 dni – powiedział Scott Young, SVP Content and Production Warner Bros. Discovery Sports Europe.
Przed premierą dokumentu „Paris, La Vie Sportive”, Radzi Chinyanganya zaprosi widzów do oglądania programu „One Year to Dream”, zawierającego wywiady ze specjalnymi gośćmi takimi jak: szef komitetu organizacyjnego Paris 2024 Tony Estanguet, pięciokrotny medalista olimpijski w judo Teddy Riner, dziewięciokrotny mistrz świata w BMX Matthias Dandois i medalistka olimpijska w szermierce Ysaora Thibus. Widzowie Eurosportu i Eurosportu Extra w Playerze będą mogli również poznać wybranych sportowców w programie „The Olympians” sponsorowanym przez Bridgestone.
Na drodze do igrzysk olimpijskich w Paryżu widzowie Eurosportu zobaczą także program „Super Six”, przedstawiający historie sześciu sportowców i wyzwania, z którymi muszą się mierzyć marząc o olimpijskim złocie. W 2024 roku planowana jest również 25-odcinkowa seria „Athletes to Watch”.
26 lipca ruszy kampania marketingowa „Rok marzeń”, której bohaterami są młode paryżanki i paryżanie, dzielący się swoimi odczuciami związanymi ze zbliżającymi się igrzyskami. Producentem kampanii jest Jordan Santoul, a reżyserem Eric Nung. Będzie ona emitowana w kanałach Warner Bros. Discovery, a także na stronach internetowych i w mediach społecznościowych grupy.
Na rok przed startem igrzysk do drużyny Warner Bros. Discovery dołącza dwukrotna medalistka olimpijska, najszybsza brytyjska sprinterka Dina Asher-Smith. W 2024 roku sprinterka pojawi się w programach WBD ukazujących jej przygotowania do walki o złoto w Paryżu.
– W nowej roli pragnę pokazać wszystkim, jak niesamowitym wydarzeniem będą igrzyska i zachęcić do oglądania ich na platformach Warner Bros. Discovery. Chcę mieć pozytywny wpływ na ludzi, być dobrą ambasadorką i dać Warner Bros. Discovery powody do dumy ze współpracy ze mną. Planuję też pokazywać emocje, ekscytację i energię, które sprawiają, że wszyscy tak czekamy na rozpoczęcie igrzysk – przyznała Dina Asher-Smith.
Warner Bros. Discovery pokazuje igrzyska olimpijskie od 2018 roku, przyciągając rekordową widownię w Europie. W ostatnim czasie firma informowała o ponad miliardzie minut spędzonych przy streamach z igrzysk olimpijskich w Pekinie na wszystkich platformach i o ponad połowę większym wzroście subskrypcji niż w trakcie igrzysk w Pjongczangu. Igrzyska olimpijskie w Tokio na kanałach i platformach WBD oraz 45 partnerów sublicencyjnych w Europie oglądało ponad 372 miliony osób.
Eurosport 1 i Eurosport 2 to główne kanały sportowe Warner Bros. Discovery w Polsce. Z kolei Eurosport Extra w Playerze to platforma dająca pełny dostęp do kanałów telewizyjnych, a także ogrom dodatkowego kontentu. Przez cały rok fani sportu mogą oglądać tam tysiące godzin transmisji z najważniejszych wydarzeń sportowych świata. Filarami oferty Eurosportu są m.in. trzy turnieje tenisowego Wielkiego Szlema; sporty zimowe, w tym skoki narciarskie i narciarstwo alpejskie; żużel na czele z cyklem Speedway Grand Prix; wyścigi kolarskie w tym wielkie toury; europejskie puchary w piłce ręcznej; snooker; sporty motorowe; wspinaczka sportowa i igrzyska olimpijskie.
Eurosport Extra dostępny w serwisie player.pl to niezrównana oferta dla fanów sportu. Pakiet obejmuje kanały linearne Eurosport 1 i Eurosport 2 oraz dodatkowe ekskluzywne transmisje, równoległe live streamy z najważniejszych wydarzeń, bogatą kolekcję VOD i obszerne archiwum treści sportowych. Użytkownicy Eurosportu Extra zyskują również dostęp do ogromnej biblioteki najlepszych filmów i seriali, tytułów Player Original, programów rozrywkowych, edukacyjnych, treści lifestyle, motoryzacyjnych, kontentu dla dzieci oraz newsów.