Materiał promocyjny

Podbij światowe rynki dzięki nowym funduszom. Nabór dla MŚP na EXPO 2025 w Japonii

Rozpoczął się nabór w ramach działania "Promocja marki innowacyjnych MŚP" w związku z udziałem Polski w Wystawie Światowej EXPO 2025 w Osace, Kansai w Japonii
Rozpoczął się nabór w ramach działania "Promocja marki innowacyjnych MŚP" w związku z udziałem Polski w Wystawie Światowej EXPO 2025 w Osace, Kansai w Japonii
Źródło: Shutterstock
Twoja firma ma świetny produkt z potencjałem eksportowym, ale brakuje mu promocji na szeroką skalę? Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) przychodzi z pomocą. Ogłaszamy start naboru w ramach działania "Promocja marki innowacyjnych MŚP" w związku z udziałem Polski w Wystawie Światowej EXPO 2025 w Osace, Kansai w Japonii. Celem działania jest wsparcie promowania marek produktowych polskich przedsiębiorstw nie tylko w Japonii, ale i na rynkach azjatyckich. Wnioski można składać do 26 września br., a budżet na ten cel to aż 25 mln zł.

– "Promocja marki innowacyjnych MŚP" to instrument oferujący wsparcie tym firmom, które aspirują do wejścia ze swoim produktem na globalne rynki poprzez udział w najbardziej prestiżowych wydarzeniach promocyjnych na rynkach azjatyckich, w tym Wystawie EXPO. Obecność na EXPO 2025 przekłada się na wzrost rozpoznawalności polskich MŚP za granicą, co z kolei prowadzi do rozwoju ich potencjału eksportowego. Uruchomienie kolejnego naboru przez PARP jest odpowiedzią na potrzeby polskich MŚP w zakresie podnoszenia konkurencyjności na rynkach międzynarodowych – komentuje Katarzyna Duber-Stachurska, prezes PARP.

O naborze słów kilka

Inicjatywa jest skierowana do polskich przedsiębiorstw mających znaczący potencjał eksportowy na rynkach międzynarodowych. Mowa tu zarówno o samej Japonii, jak i innych krajach Azji Południowo-Wschodniej (Korea Południowa, wybrane państwa Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej ASEAN: Filipiny, Indonezja, Malezja, Singapur, Tajlandia, Brunei, Wietnam, Laos, Kambodża).

Wsparcie uzyskają projekty przedsiębiorców, którzy przewidują udział w wydarzeniach targowych i konferencyjnych określonych w Programie promocji o charakterze ogólnym w związku z udziałem Polski w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, Kansai. Program opracowano w ramach działania 2.26 Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021-2027. Więcej informacji o wskazanym powyżej programie znajduje się na stronie: https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/program-promocji-expo-2025.

Celem naboru jest zwiększenie widoczności polskich marek na międzynarodowej arenie rynków azjatyckich oraz wsparcie ich rozwoju poprzez nawiązywanie nowych kontaktów handlowych i budowanie relacji biznesowych.

Program oferuje dofinansowanie do 50% kosztów kwalifikowalnych, a całkowity budżet na ten cel wynosi 25 mln zł. Nie ma minimalnej ani maksymalnej wartości kosztów kwalifikowalnych. Wnioski można składać do 26 września 2024 r.

Otrzymane dofinansowanie można przeznaczyć na:

  • udział wnioskodawcy w charakterze wystawcy w wydarzeniach targowych wskazanych w Programie promocji;
  • wyjazdowe misje gospodarcze w celu odbycia spotkań z potencjalnymi kontrahentami, połączone z udziałem wnioskodawcy w wydarzeniach targowych w charakterze zwiedzającego lub seminariach/konferencjach branżowych w czasie trwania misji odbywających się na rynkach docelowych wskazanych w Programie promocji;
  • kampanie promocyjne ukierunkowane na rynki docelowe wskazane w Programie promocji;
  • misję wyjazdową na Polsko-Japońskie Forum Eksportowe (20.05.2025 r.);
  • misję wyjazdową na Polsko-Japońskie Forum Inwestycyjne (30.09.2025 r.).

Czego wymagamy?

Aby wziąć udział w naborze "Promocja marki innowacyjnych MŚP" na rynki azjatyckie, firmy muszą spełniać m. in. kryteria:

  • Wysokość przychodów: Wnioskodawca musi wykazać przychody netto ze sprzedaży produktów na eksport w wysokości co najmniej 20% przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług;
  • Rodzaj przedsiębiorstwa: Uczestnikami mogą być jedynie mikro, małe lub średnie przedsiębiorstwa (MŚP), zarejestrowane i prowadzące działalność na terenie Polski;
  • Nakłady na działalność B+R: Wnioskodawca ponosił nakłady na działalność badawczo-rozwojową lub wdrożył innowacje produktowe lub w procesach biznesowych w ciągu ostatnich trzech lat obrotowych przed złożeniem wniosku o dofinansowanie, co znajduje odzwierciedlenie w złożonym do GUS formularzu PNT-01, PNT-02 lub PNT-02u;
  • Zakres działań: Dofinansowanie może obejmować koszty działań promocyjnych, takich jak udział wnioskodawcy w charakterze wystawcy na wydarzeniach targowych wskazanych w Programie promocji.

Szczegółowe informacje o trwającym naborze na stronie PARP https://www.parp.gov.pl/component/grants/grants/promocja-marki-innowacyjnych-msp-expo-2025-japonia.

Program promocji o charakterze ogólnym w związku z udziałem Polski w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, Kansai oferuje możliwość udziału w wydarzeniach targowych w znaczącej części Azji. Jednym z wymagań jest udział przedsiębiorcy w co najmniej jednym wydarzeniu, które zostanie zorganizowane przez Polskę w ramach wystawy EXPO 2025.

Od 13 kwietnia do 13 października 2025 roku w Japonii będzie miało miejsce jedno z najważniejszych wydarzeń międzynarodowych, które skupia innowacyjne przedsiębiorstwa z całego świata. Nadchodząca edycja EXPO 2025 odbędzie się na sztucznej wyspie Yumeshima na wodach Zatoki Osaka w regionie Kansai. To unikalny przykład inżynierii, stworzony specjalnie dla celów wystawienniczych i rekreacyjnych. Yumeshima w języku japońskim oznacza "wyspę marzeń". Trafią tam jedne z najbardziej zaawansowanych technologicznie i kreatywnych projektów z całego świata.

Warto zaznaczyć, że Japonia już po raz trzeci będzie gospodarzem tej imprezy. Organizatorzy przewidują udział 170 uczestników ze 161 krajów i regionów oraz 9 organizacji międzynarodowych. Wystawę odwiedzi ponad 28 mln osób!

EXPO 2025 odbędzie się pod hasłem "Projektowanie przyszłego społeczeństwa dla naszego życia". Ma ono podkreślać zbliżenie narodów i ludzi poprzez współpracę na skalę globalną i ponad wszelkimi podziałami na rzecz dobrego życia oraz lepszego jutra. Jego wydźwięk ma także motywować ludzi do myślenia o tym, jak chcą żyć i w jaki sposób mogą zmaksymalizować swój potencjał.

Wydarzenie będzie okazją do przedstawienia światu najnowszych japońskich zdobyczy z zakresu m.in. transportu. Symbolem EXPO 2025 mają stać się latające taksówki oraz statki napędzane wodorem, które zostaną wykorzystywane do przewozu turystów na teren wystawy. Ponadto będzie to pierwsza w historii światowa wystawa, podczas której wszystkie transakcje płatnicze będą realizowane bezgotówkowo. Na tej podstawie można sądzić, że Japonia wykonuje duży krok w stronę całkowitego upowszechnienia płatności elektronicznych.

Więcej informacji o EXPO na stronie: www.expo.gov.pl

Polskie dziedzictwo napędza przyszłość!

Pawilon Polski na EXPO 2025 zajmuje teren o powierzchni blisko 1000 m². Jego projekt architektoniczny opiera się na zastosowaniu drewna, a dzięki łukom i krzywym zyskał organiczną formę. Forma bryły ma przywoływać skojarzenie rozchodzącej się fali kreatywności i innowacyjności Polaków, nieskrępowanej granicami. Nowoczesny i dynamiczny design pawilonu ma za zadanie przyciągnąć uwagę odwiedzających, a jego architektura ma być odbiciem Polski jako kraju pełnego pomysłowości oraz zaawansowanych technologii.

Wnętrze pawilonu będzie pełne interaktywnych ekspozycji i multimedialnych prezentacji, które pokażą różnorodność polskiej gospodarki, nauki i kultury. W trakcie tej swoistej "podróży" po wystawie będzie towarzyszyła nam postać Fryderyka Chopina.

Goście będą mieli okazję zobaczyć najnowsze osiągnięcia polskich przedsiębiorstw, uczelni i instytucji badawczych. Pawilon będzie również miejscem spotkań biznesowych, gdzie polskie firmy będą mogły nawiązywać nowe kontakty handlowe i budować międzynarodowe relacje. Promocja polskiej gospodarki skupiona będzie w szczególności na branżach, które zostały zdefiniowane jako branże o największym potencjale eksportowym na rynki azjatyckie i najbardziej priorytetowe w relacjach handlowych z Japonią.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP)
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP)
Źródło: Mat. prasowe
Materiał promocyjny
podziel się:

Pozostałe wiadomości