MKOl przyznał wyłączne prawa do transmisji igrzysk olimpijskich w latach 2026-2032 Warner Bros. Discovery oraz Europejskiej Izbie Nadawców

Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl) ogłosił dziś, że Warner Bros. Discovery oraz Europejska Unia Nadawców (EBU) pozyskały pełne prawa medialne do czterech igrzysk olimpijskich rozgrywanych w latach 2026-2032.

Warner Bros. Discovery pozostaje miejscem, w którym dostępny będzie każdy moment igrzysk Członkowie EBU z prawami do transmisji w kanałach otwartych w Europie Partnerstwo ma na celu dotarcie do bezprecedensowej liczby odbiorców igrzysk olimpijskich w Europie W odpowiedzi na przetarg ogłoszony przez Międzynarodowy Komitet Olimpijski, Europejska Unia Nadawców oraz Warner Bros. Discovery złożyły wspólną ofertą nabycia pełnych praw do igrzysk olimpijskich na 49 rynkach w Europie*. Przetarg obejmuje Zimowe Igrzyska Olimpijskie Milano Cortina 2026, Igrzyska Olimpijskie Los Angeles 2028, Zimowe Igrzyska Olimpijskie 2030 oraz Igrzyska Olimpijskie Brisbane 2032, a także igrzyska olimpijskie młodzieży w latach 2026-2032.

Z radością informujemy o nawiązaniu długoterminowej współpracy z dwiema wiodącymi firmami medialnymi na świecie. EBU i jej członkowie gwarantują niezrównane doświadczenie w transmisjach wydarzeń sportowych i dotarcie do widowni w Europie, a Warner Bros. Discovery, dzięki niedawnemu połączeniu WarnerMedia i Discovery, jest jedną z największych globalnych grup medialnych działającą w każdym gatunku rozrywki i na wszystkich platformach. To porozumienie pokazuje jak ważne są igrzyska olimpijskie w Europie. MKOl redystrybuuje 90% uzyskiwanych przychodów. Ta długoterminowa współpraca zapewnia niezwykle ważną stabilizację finansową ruchowi olimpijskiemu, a co za tym idzie przekłada się na wsparcie sportowców 
podkreślił Thomas Bach, Przewodniczący MKOl.

Historia współpracy między MKOlem i EBU sięga 1956 roku. W 2015 roku MKOl i Warner Bros. Discovery porozumiały się w sprawie transmisji igrzysk olimpijskich w Europie w latach 2018-2024. Warner Bros. Discovery dzięki porozumieniu wzmacnia swoją pozycję jako „Home of the Olympics” w Europie. Przy okazji trzech ostatnich igrzysk olimpijskich Warner Bros. Discovery – które przygotowuje się obecnie do transmisji Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024 – osiągnęło rekordową oglądalność w kanałach telewizyjnych i na platformach cyfrowych. Na mocy nowej umowy Warner Bros. Discovery pozostanie jedynym miejscem pokazującym każdy moment igrzysk olimpijskich w streamingu**, w tym na platformie discovery+ (w Polsce w ramach Eurosportu Extra w Playerze). Firma będzie miała także pełne prawa do transmisji igrzysk w kanałach płatnych, w tym na antenach Eurosportu.

Jako „Home of the Olympics” w Europie podczas trzech ostatnich igrzysk olimpijskich, jesteśmy bardzo zadowoleni z przedłużenia współpracy z MKOlem do 2032 roku. Szykując się na niesamowicie zapowiadające się igrzyska w Paryżu, jesteśmy zachwyceni, że Warner Bros. Discovery pozostanie jedynym miejscem, w którym fani będą mogli oglądać każdy moment kolejnych czterech igrzysk 
powiedział Andrew Georgiou, President and Managing Director Warner Bros. Discovery Sports Europe.
Cieszy nas partnerstwo z EBU i jej członkami, które wpisuje się w cel, jaki postawiliśmy sobie z MKOlem w 2015 roku – aby dotrzeć z relacjami z igrzysk do jak największej liczby osób. Widzowie w Europie będą nadal mieli możliwość wyboru i dostępu do przekazu z igrzysk olimpijskich na wielu platformach, co, bazując na rekordowej oglądalności i zaangażowaniu kibiców w Europie na przestrzeni ostatnich trzech edycji igrzysk, jest wspaniałym prognostykiem na przyszłość 
dodał Andrew Georgiou.

Nowe porozumienie gwarantuje dotarcie do widzów za pośrednictwem ogólnodostępnych kanałów publicznych nadawców należących do EBU, których większość transmitowała poprzednie igrzyska olimpijskie w ramach współpracy z MKOlem i Warner Bros. Discovery. Od 2026 roku EBU będzie posiadaczem praw w kanałach free-to-air oraz na platformach cyfrowych. Członkowie EBU będą mogli pokazać ponad 200 godzin transmisji z Letnich Igrzysk Olimpijskich oraz co najmniej 100 godzin z Zimowych Igrzysk Olimpijskich w kanałach telewizyjnych, stacjach radiowych i streamingu na żywo, a także na stronach internetowych, w aplikacjach oraz w mediach społecznościowych.

Jesteśmy dumni, że nasi widzowie będą mogli oglądać igrzyska olimpijskie w kanałach otwartych do 2032 roku. To niezwykle ważna umowa dla mediów publicznych, pokazująca ogromną siłę i solidarność Europejskiej Unii Nadawców 
podkreśliła Delphine Ernotte Cunci, Prezydent EBU i CEO France Télévisions.
EBU i jej członkowie mogą dotrzeć do nawet ponad miliarda widzów w Europie za pośrednictwem kanałów telewizyjnych i innych platform. Dlatego tak się cieszę z porozumienia z MKOlem i Warner Bros. Discovery, dzięki któremu igrzyska będą dostępne w Europie dla szerszej publiczności niż kiedykolwiek wcześniej 
dodała Delphine Ernotte Cunci.

Warner Bros. Discovery i EBU od dawna współpracują, wspólnie transmitując najważniejsze sportowe wydarzenia, takie jak IBU Puchar Świata i mistrzostwa świata w biathlonie, mistrzostwa świata w lekkoatletyce, Tour de France czy La Vuelta.  Podczas ostatnich trzech edycji igrzysk olimpijskich Warner Bros. Discovery nadzorowało partnerstwa z ponad 45 nadawcami kanałów free-to-air oraz z członkami EBU, zapewniając możliwie najszerszy dostęp do transmisji z igrzysk. Dzięki temu oraz wykorzystaniu platform i kanałów Warner Bros. Discovery udało się osiągnąć rekordowe poziomy oglądalności. W trakcie Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020 relacje dotarły do 372 milionów widzów w Europie, w tym do aż 175 milionów za pośrednictwem platform Warner Bros. Discovery, takich jak discovery+. W trakcie Zimowych Igrzysk Olimpijskich Pekin 2022 platformy nadawcy odwiedziło 156 milionów osób, czyli aż 19 razy więcej niż podczas wcześniejszych igrzysk zimowych.

* Albania, Andora, Armenia, Austria, Azerbejdżan, Belgia, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czarnogóra, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Gruzja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Izrael, Kosowo, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Mołdawia, Monaco, Macedonia Północna, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, San Marino, Serbia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Turcja, Ukraina, Watykan, Węgry, Wielka Brytania, Włochy ** każdy moment na wyłączność: Albania, Andora, Armenia, Austria, Azerbejdżan, Belgia, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czarnogóra, Czechy, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Gruzja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Izrael, Kosowo, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Mołdawia, Monaco, Macedonia Północna, Polska, Portugalia, Rumunia, San Marino, Serbia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Turcja, Ukraina, Watykan, Węgry, Wielka Brytania, Włochy. Każdy moment nie na wyłączność: Dania, Niemcy, Norwegia, Szwecja

TVN to czołowy nadawca telewizyjny w Polsce, należący do wiodącego globalnego koncernu mediowego Warner Bros. Discovery. W ofercie TVN Warner Bros. Discovery znajdują się aktualnie 24 kanały telewizyjne, w tym stacje ogólnodostępne oraz portfolio płatne – factualowe, lifestyle’owe, informacyjne, sportowe i filmowe. Kanały nadawcy zajmują na polskim rynku pozycję lidera w poszczególnych kategoriach tematycznych. Grupa posiada bogatą ofertę produktów online, m.in. Player – jeden z najpopularniejszych serwisów OTT w Polsce – oraz TVN24 GO - pierwszą polską newsową platformę wideo dającą dostęp na żywo do najbardziej opiniotwórczych stacji newsowych w kraju – TVN24 i TVN24 BiS – oraz do bogatej biblioteki programów informacyjnych, dokumentalnych i publicystycznych na żądanie. Do nadawcy należy także TVN Media, jedno z wiodących biur sprzedaży reklam w Polsce. TVN łączy strategiczne partnerstwo z Grupą CANAL+, operatorem czołowej platformy cyfrowej w Polsce. Więcej informacji na stronie: www.tvn.pl. Warner Bros. Discovery w Polsce to wiodący podmiot na rynku mediów i rozrywki, który oferuje widzom zróżnicowane i najpełniejsze portfolio treści dostępnych w kinach, telewizji i w serwisach streamingowych. Obok kanałów i platform TVN portfolio grupy tworzą inne kultowe marki i produkty - pakiet kodowanych kanałów filmowych HBO (HBO, HBO2, HBO3), stacje Cinemax i Cinemax2, kanały tematyczne - Warner TV, Cartoon Network i Boomerang. Do koncernu Warner Bros. Discovery należy również HBO Max™- platforma streamingowa direct-to-consumer oferująca największe hity kinowe, niezapomniane klasyki oraz wielokrotnie nagradzane produkcje HBO Original i popularne seriale Max Original. W Polsce częścią grupy jest także Warner Bros. Polska, oddział zajmujący się dystrybucją filmów kinowych. Na całym świecie Warner Bros. Discovery dociera do odbiorców w 220 krajach, w 50 językach. Więcej informacji o Warner Bros. Discovery można znaleźć na stronie: www.wbd.com. Grupa Eurosport to największa platforma sportowa w Europie, która dostarcza emocji kibicom i łączy ich wokół największych wydarzeń sportowych. Eurosport łączy fanów i ich sportowych idoli dzięki relacjom nadawanym przez cały rok. Prowadząc transmisje z najważniejszych imprez sportowych: igrzysk olimpijskich, zawodów kolarskich, turniejów wielkoszlemowych i dyscyplin zimowych, kanały Eurosport 1, Eurosport 2 i Eurosportnews docierają do 236 milionów odbiorców w 94 krajach Europy, Azji i Pacyfiku, Afryki i Bliskiego Wschodu. Eurosport.com jest największą w Europie siecią stron internetowych odwiedzaną przez 14,5 mln unikalnych użytkowników miesięcznie. Ponadto usługi cyfrowe Eurosportu zapewniają dostęp do największych wydarzeń sportowych o każdej porze i na dowolnym urządzeniu w 52 krajach. Discovery Sports Events specjalizuje się w zarządzaniu międzynarodowymi imprezami sportowymi i ich promocji.  Więcej informacji: corporate.eurosport.com.

podziel się:

Pozostałe wiadomości