TVN WARNER BROS. DISCOVERY Z NAJLEPSZYMI WYNIKAMI OGLĄDALNOŚCI W MAJU TVN Warner Bros. Discovery utrzymała pozycję lidera w grupie komercyjnej 20-54, osiągając w minionym miesiącu 23,9% udziału w rynku. Udział największych grup medialnych w maju 2023 r. w widowni komercyjnej 20-54 TVN Warner Bros. Discovery 23,90%
Grupa Polsat 22,24%
Grupa TVP 17,65% Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL Źródło: Nielsen Audience Measurement
Stacja TVN z udziałem 8,6% w widowni komercyjnej uplasowała się w maju na pierwszym miejscu wśród kanałów telewizyjnych w Polsce, utrzymując przewagę nad pozostałymi stacjami z grupy Big5. Zestawienie tradycyjnie największych kanałów telewizyjnych w Polsce zamyka TVN7 z udziałem w widowni 20-54 na poziomie 4%. Udział stacji Big5 w maju 2023 r. w grupie komercyjnej 20-54 TVN 8,57% Polsat 7,83% TVP2 5,09% TVP1 5,04% TVN7 3,97% Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL Źródło: Nielsen Audience Measurement
Najchętniej oglądanym programem w majowej ramówce stacji TVN były „Fakty”, których wydanie z 14 maja przyciągnęło przed ekrany ponad 2,1 mln osób (SHR 4+: 19,7%). Drugie miejsce zajął program „Kuchenne rewolucje”, którego odcinek z 18 maja obejrzało prawie 1,5 mln widzów (SHR 4+: 13,7%). Równie liczne grono ponad 1,4 mln widzów zgromadziło przed ekranami wydanie magazynu interwencyjnego „Uwaga” z 15 maja (SHR 4+: 11,8%), zapewniając temu programowi trzecie miejsce. W minionym miesiącu program śniadaniowy stacji TVN cieszył się dużym zainteresowaniem wśród widowni komercyjnej. Wydania „Dzień Dobry TVN” emitowane w tygodniu roboczym osiągnęły udział w rynku na poziomie 9% (SHR 20-54), a weekendowe 10,8% (SHR 20-54), co pozycjonuje program jako lidera w tej kategorii.
SUKCES TVN WARNER BROS. DISCOVERY W KATEGORII NEWSOWEJ
„Fakty” TVN w maju 2023 roku niezmiennie znalazły się na pozycji lidera wśród głównych serwisów informacyjnych. Średnia dzienna widownia „Faktów" to ponad 2,1 mln na obu antenach (TVN i TVN24 BiS), przy łącznym udziale 21,2% w kategorii ogólnej 4+. W grupie wiekowej 20-54 lat „Fakty" TVN w maju 2023 roku osiągnęły 22,3% udziału w rynku. TVN24 był w maju najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym w kraju. Stacja uzyskała w analizowanym okresie udział na poziomie 5,2% w grupie 4+ oraz 3,5% w widowni komercyjnej 20-54. Całe newsowe portfolio nadawcy – TVN24 i TVN24 BiS – osiągnęło 5,8% udziału w grupie wszystkich widzów. Tvn24.pl utrzymuje pozycję lidera portali stacji telewizyjnych już kolejny miesiąc – tylko w maju stronę odwiedziło niemal 9,5 mln realnych użytkowników.
TVN WARNER BROS. DISCOVERY WYGRYWA W LIFESTYLE’U I FACTUALU
TVN Style (SHR: 0,4%, 20-54) miało największą widownię spośród kanałów lifestyle’owych. Najchętniej oglądanymi przez widzów programami w ubiegłym miesiącu były: „Małe światy według Marzeny Rogalskiej”, „Jestem z Polski” i „Kuchenne rewolucje”. TVN Turbo zostało liderem kanałów factualowych z udziałem 1% widowni komercyjnej. Najchętniej oglądanymi przez widzów stacji programami były w maju „Duda kontra Szafrański”, „Wojny samochodowe” oraz „Zawodowi handlarze”. Fani motoryzacji polubili również program „Jeździć, obserwować” – wydanie z 28 maja obejrzało ponad 100 tys. widzów (SHR 20-54: 3,5%). Wśród programów sportowych nadawanych w maju na kanale Eurosport 1, największą popularnością cieszył się tenisowy turniej wielkoszlemowy Roland-Garros. Najwyższą widownię w Eurosporcie 1 zgromadziła przed ekranami transmisja spotkania pierwszej rundy pomiędzy Igą Świątek i Cristiną Bucsą z 30 maja. Rywalizację najlepszej polskiej tenisistki z reprezentantką Hiszpanii obejrzało ponad 500 tys. osób, co jest najlepszym wynikiem meczu 1. rundy turnieju wielkoszlemowego w historii relacji w Eurosporcie. Z kolei rozegrane 31 maja spotkanie drugiej rundy pomiędzy Hubertem Hurkaczem i Tallonem Griekspoorem oglądało ponad 300 tys. osób. Trzecie miejsce zajęła relacja z finału mistrzostw świata w snookerze – obejrzało ją prawie 165 tys. fanów sportu.
POPULARNOŚĆ OFERTY DIGITALOWEJ TVN WARNER BROS. DISCOVERY W POLSCE W maju w pierwszej trójce najpopularniejszych pozycji w serwisie HBO Max znalazły się same seriale: „Sukcesja”, „Bring Back Alice” oraz „Miłość i śmierć”. Z kolei widzowie platformy Player w minionym miesiącu najchętniej oglądali: „Pati”, „Kuchenne rewolucje” i „Azję Express”. W maju całe portfolio digitalowe TVN Warner Bros. Discovery w Polsce, czyli HBO Max, Player i VOD.pl, zgromadziło łącznie przed ekranami ponad 5,8 mln realnych użytkowników.