Aleksandra Adamska w serialu "Skazana" gra Pati, współosadzoną Alicji Mazur. To ona staje się przewodnikiem po więziennym świecie, do którego trafia sędzia.
Ten sposób bycia, ten sposób mówienia, zaczesywania włosów, gdzieś wypłynął po prostu ze mnie. Ja już nagrywając self type, czyli rodzaj takiego castingu bezkontaktowego, który był nam potrzebny w czasach pandemii, już wiedziałam, że ona gdzieś taka ma być. Ona się potem rozwijała, dodawałam jej kolejnych elementów i klocuszków i kolejnych barw, ale czułam, że taka albo wcale - mówiła Adamska w Dzień Dobry TVN.
Oglądaj serial w player.pl >
Skazana - o czym opowiada serial?
Alicja Mazur, sędzia Sądu Okręgowego w Katowicach to kobieta, która osiągnęła zawodowy sukces. Atrakcyjna, z charyzmą, bardzo inteligentna i ambitna. Surowa, postrach wszystkich bandytów. Szczególnie dała się poznać jako sędzia prowadząca procesy członków zorganizowanych grup przestępczych. Na pozór zna się na ludziach, potrafi szybko ich przejrzeć. Do czasu, gdy sama trafia do zakładu karnego dla kobiet, gdzie znajdzie się na samym dole więziennego układu pokarmowego. Czy przetrwa w nowej dla siebie rzeczywistości?
W więzieniu Alicja będzie musiała walczyć o sprawiedliwość i udowodnić swoją niewinność. Szybko przekona się, że cela to miejsce, które zmienia każdego. Ją również. Prawo, w które tak wierzyła, egzekwowała i któremu służyła, nagle zawodzi. Żeby przetrwać, będzie musiała przyjąć obowiązujące zasady gry.
Backstage teasera serialu "Skazana"
„Skazana” to historia inspirowana książką Ewy Ornackiej „Skazane na potępienie”. Dodatkowo wiele z postaci przedstawionych w serialu inspirowanych jest prawdziwymi przestępczyniami, znanymi z pierwszych stron gazet.
Projekt od początku rozwijany jest przez Zespół Produkcji Fabularnej. Scenariusz powstawał pod nadzorem Kaśki Śliwińskiej-Kłosowicz. Główną scenarzystką jest Karolina Szymczyk-Majchrzak, z którą współpracują Ewa Popiołek i Ewa Ornacka. Za reżyserię odpowiada nominowany w 2010 r. do Oscara, Bartosz Konopka („Nieobecni”, „Pod powierzchnią”, „W głębi lasu”), za zdjęcia Paweł Flis („Tajemnica zawodowa”, „Królestwo kobiet”), a za muzykę Paweł Lucewicz („Pod powierzchnią”, „Szadź”). Scenografią zajmuje się Maciej Fajst, kostiumami Katarzyna Baran, a charakteryzacją Jolanta Madejska-Witek. Kierownikiem produkcji jest Przemysław Malec, a producentem Tomasz Blachnicki („Szadź”, „Królestwo kobiet”).
Wywiad z Aleksandrą Adamską [TYLKO U NAS]