TVN Grupa Discovery utrzymuje pozycję lidera rynku!

TVN Grupa Discovery liderem rynku
TVN Grupa Discovery liderem rynku
TVN Grupa Discovery przez cały czas utrzymuje pozycję najsilniejszego nadawcy na rynku, zarówno jeśli chodzi o kanały tradycyjne, jak i VOD. W kwietniu TVN był najchętniej oglądaną przez widzów stacją w Polsce, TVN24 pozostał liderem wśród wszystkich telewizji informacyjnych, a „Fakty” - najlepszą audycją informacyjną. Niezmiennie w swoich kategoriach zwyciężają również takie kanały jak TVN Style oraz TVN Turbo i Discovery Channel. Dodatkowo należący do TVN Grupy Discovery Player, z liczbą 5,2 mln użytkowników, nieprzerwanie pozostaje najpopularniejszym lokalnym serwisem VOD w kraju.

W dniach 1-28 kwietnia średni udział TVN w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,5%, co pozwoliło kanałowi znowu osiągnąć pozycję rynkowego lidera. 15 kwietnia kanał osiągnął udział na poziomie aż 12%, co było rekordem w skali miesiąca wśród BIG5 – czołówki największych stacji telewizyjnych w Polsce.

Sukcesami mogą pochwalić się niezmiennie także inne stacje naziemne TVN Grupa Discovery. Stacja TVN7, która w lipcu zeszłego roku jako jedyna stacja spoza dotychczasowej Wielkiej Czwórki osiągnęła oglądalność przekraczającą 5% udziału w rynku, co spowodowało poszerzenie czołówki kanałów ogólnopolskich w Polsce z BIG4 do BIG5, przez większość dni kwietnia przewyższała popularnością główne anteny telewizji publicznej. W trakcie emisji „Ślubu od pierwszego wejrzenia” była drugą najchętniej oglądaną stacją na rynku. Natomiast stacja TTV odnotowała ponad 7%-owy wzrost rok do roku w paśmie premierowym (22:00-23:00), będąc w tych godzinach trzecim najpopularniejszym kanałem w kraju. W trakcje emisji „Gogglebox” była regularnie najchętniej oglądaną telewizją w Polsce (SHR: 10,4%, 16-49).

Stacje tematyczne TVN Grupa Discovery przez cały czas należą do ścisłej czołówki również w swoich szczegółowych kategoriach. W kwietniu TVN24 po raz kolejny była najchętniej oglądaną stacją informacyjną w kraju (SHR: 3,2%, 16-49), a TVN Style zajmowała pozycję lidera wśród kanałów lifestylowych. TVN Turbo i Discovery Channel niezmiennie utrzymują się na podium w kategorii factual. Oba kanały odnotowały także znaczne wzrosty udziałów w porównaniu z rokiem 2020 – TVN Turbo o 6,8%, a Discovery Channel aż o 30,5%.

TVN Grupa Discovery liderem rynku
TVN Grupa Discovery liderem rynku

TVN Grupa Discovery liderem rynku

W kwietniu na pierwszy plan wybijają się osiągnięcia naszych kanałów otwartych: Siódemki i TTV. Siódemka gości w gronie pięciu najważniejszych stacji w Polsce, a do TTV w prime timie oglądać premiery przychodzi coraz więcej widzów, więcej niż w poprzednich sezonach. Przychodzą, bo w obu tych stacjach gotuje się od emocji i nowego, dobrego, angażującego kontentu. Ale nie można na tym tle zapomnieć o naszej głównej stacji, której siłą są przede wszystkim duże, sprawdzone lokomotywy programowe: „Dzień Dobry TVN”, „Na Wspólnej”, programy rozrywkowe czy newsy – powiedział Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN.Kolejny miesiąc z najlepszymi wynikami dowodzi, że siłą TVN Grupa Discovery jest kontent. Najchętniej oglądanym programem porannym w Polsce pozostałe „Dzień dobry TVN”, które regularnie dystansuje konkurencję (SHR: 10,7%, 16-49). „Fakty” ogląda średnio ponad 2,6 mln widzów, co sprawia że są numerem jeden wśród telewizyjnych audycji informacyjnych (SHR: 22,7%, 16-49). „Totalne remonty Szelągowskiej” przyciągają blisko 12% widowni komercyjnej (16-49), a tegoroczna edycja „MasterChef Junior” przebija swoją popularnością poprzedni sezon (SHR: 12,3%, 16-49).Widzowie oglądają i doceniają kontent TVN Grupa Discovery nie tylko w telewizji – Player z blisko 5,2 mln realnych użytkowników, utrzymuje pozycję najpopularniejszej lokalnej platformy VOD w Polsce. Dzieje się tak m.in. dzięki nowościom programowym i wyjątkowym produkcjom Player Original. Seria „Chyłka” jest bezapelacyjnym numerem jeden wśród użytkowników platformy. Tuż za nią na podium uplasowała się „BrzydUla”, a następnie serial „Tajemnica zawodowa”. Średni czas spędzany na platformie wynosi blisko 4 godziny.

Najchętniej oglądane programy na Player.pl w kwietniu
Najchętniej oglądane programy na Player.pl w kwietniu

Najchętniej oglądane programy na Player.pl w kwietniu

Player jest dzisiaj jednym z najchętniej wybieranych serwisów w Polsce, bo z nami nie można się nudzić. W 2020 roku stworzyliśmy 6 oryginalnych produkcji, w tym roku planujemy kolejnych kilkanaście. Do ukochanej przez widzów „Chyłki”, dołączyły już seriale „Mamy to” i „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”, a niedługo zadebiutuje drugi sezon „Szadzi”. W przygotowaniu kolejne tytuły serialowe, jak i rozrywkowe. Co tydzień dodajemy nowe formaty discovery+ Originals, a także filmy i seriale z największymi polskimi oraz zagranicznymi gwiazdami. Konsekwentnie tworzymy bibliotekę, która sprawia, że trudno się od nas oderwać – mówi Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający Player.pl.

Zobacz też:

DISCOVERY+ NA PLAYERZE!

DISCOVERY+ NA PLAYERZE!

podziel się:

Pozostałe wiadomości