Siódemka dołącza do największych kanałów telewizyjnych BIG5

Siódemka / TVN7
Siódemka / TVN7
Źródło: TVN7
Kanał TVN7 (Siódemka) zalicza się obecnie do grona największych stacji telewizyjnych w Polsce. Tym samym, czołówka kanałów ogólnopolskich, określana dotychczas mianem BIG4, poszerzyła się o kolejnego, równorzędnego gracza.

TVN7 - wraz z TVN, Polsatem, TVP1 i TVP2 - współtworzy nową czołówkę kanałów ogólnopolskich - BIG5. W komercyjnej grupie docelowej widzów w wieku 16-49 udział stacji w okresie marzec-czerwiec 2020 wyniósł 4,9% w prime time. Wiosną i latem tego roku stacja odnotowała dwucyfrowy wzrost oglądalności (średnich udziałów i ratingów) w kluczowych pasmach.

Pogłębioną analizę wyników oglądalności stacji i jej najważniejszych pozycji programowych zawiera opublikowany dziś przez Biuro Reklamy TVN Media raport podsumowujący wyniki największych stacji ogólnopolskich. Opracowanie można pobrać na stronie www.tvnmedia.pl/raportbig5. Przedstawiono w nim dane telemetryczne wzbogacone o perspektywę przedstawicieli rynku mediów i reklamy: domu mediowego Mediabrands, agencji badawczej Nielsen, kierownictwa stacji TVN7 oraz Biura Reklamy TVN Media.

„Tej wiosny TVN7 odniósł największy sukces na rynku telewizyjnym w Polsce. Dokonaliśmy niemożliwego i przekroczyliśmy 5% udziału w grupie komercyjnej jako jedyna stacja spoza dotychczasowej Wielkiej Czwórki. Osiągnęliśmy najwyższe wyniki oglądalności w historii stacji, pozycjonując się w gronie kanałów o największym zasięgu i widowni, budując mocną pozycję wśród młodszych grup widzów.” – mówi Katarzyna Mazurkiewicz, dyrektor programowa TVN7

Eksperci wskazują w opracowaniu na kluczowe czynniki sukcesu stacji, zwracając uwagę na przemyślaną, metodycznie realizowaną strategię programową i udany rebranding marki.

„Spójność pomysłu i konsekwencja w jego wdrażaniu na pewno są wielkim sukcesem Grupy TVN w projekcie rebrandingu TVN7. Ramówkę oparto na generujących stabilną (i znaczną) widownię pasmach filmowych, ale zarazem wprowadzono nowe formaty stające się „wizytówką” zmian: „Big Brother”, „Hotel Paradise”. Dzięki temu Siódemce udało się zwiększyć udział wśród całej widowni, a także zmienić profil wśród młodszych widzów.” – komentuje Piotr Borusiewicz, TV Director Mediabrands.

Raport Biura Reklamy TVN Media jest również źródłem wiedzy na temat nowych trendów na rynku telewizyjnym i zmieniających się oczekiwań widzów.

„Obserwujemy w danych wyraźne wyodrębnianie się kanałów ogólnotematycznych średniej wielkości, które doświadczają stabilnego wzrostu udziałów, zmniejszając dystans do tzw. Wielkiej Czwórki i jednocześnie mocniej wyróżniając się na tle licznych mniejszych kanałów.” – komentuje w raporcie Joanna Kopeć, Senior Media Research Executive Nielsen.

„TVN7 jest 5. największym kanałem pod względem zasięgu, porównywalnym z TVP1 i TVP2. Naszym celem jest dotarcie do wszystkich widzów, ze szczególnym uwzględnieniem osób w wieku 20 – 39 lat. W obszarze zachowań musimy adresować ich przyzwyczajenie do większej wolności wyboru, stąd produkcje od razu miały w zamyśle eksploatację treści w świecie digital. Bardzo dobre efekty tej strategii widać w wiosennych wynikach oglądalności oraz popularności na Playerze.” - podsumowuje Andrzej Karasowski, Dyrektor Premium TV w Biurze Reklamy TVN Media
„xABo: Ksiądz Boniecki” już w kinach!

„xABo: Ksiądz Boniecki” już w kinach!

podziel się:

Pozostałe wiadomości