TVN Grupa Discovery wygrywa z konkurencją w październiku

TVN Discovery
TVN Discovery
TVN Grupa Discovery po raz kolejny potwierdziła pozycję lidera na polskim rynku. Łącznie aż osiem kanałów z grupy odnotowało wzrosty udziałów w porównaniu z rokiem 2020 (16-49). TVN był najchętniej wybieraną przez widzów stacją telewizyjną w Polsce. TVN24 niezmiennie zajmuje pozycję najpopularniejszej telewizji informacyjnej w kraju, a kanał TVN7 świetnie radzi sobie w grupie największych kanałów telewizyjnych „Big 5”. Również poszczególne programy nadawcy osiągają doskonałe wyniki; „Fakty” pozostają najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym, a „Dzień Dobry TVN” najlepszym programem porannym. Niezwykłą popularnością cieszą się także produkcje własne serwisu Player.

NAJWIĘKSZY NADAWCA NA RYNKU

Udział TVN Grupa Discovery wyniósł 26,4%, co sprawia, że firma była w październiku największym nadawcą na rynku. TVN potwierdził pozycję lidera wśród kanałów, z udziałem na poziomie 10,5% w grupie 16-49. Wbrew obowiązującym na rynku telewizyjnym trendom stacja jako jedyna z dużych kanałów telewizyjnych osiągnęła wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym (blisko 4%). Program „Fakty” po raz kolejny był najchętniej oglądaną pozycją programową stacji i zdeklasował pozostałe serwisy informacyjne w kraju. Średnio oglądało je ponad 2,5 mln widzów, dając stacji 20,6% udziału w grupie komercyjnej 16-49. Nowe sezony kultowych produkcji TVN także notowały wysokie wyniki oglądalności – „Kuchenne rewolucje” (SHR: 19,3%), „Top Model” (SHR: 15,4%), „MasterChef” (SHR: 14,6%), „Milionerzy” (SHR: 10,7%), Niesłabnącą popularnością cieszą się także serial „Na Wspólnej” i program interwencyjny „Uwaga!”. „Dzień Dobry TVN” z kolei był najchętniej wybieranym programem śniadaniowym (SHR: 10,7%).

Ta jesień jest wyjątkowo mocna programowo w całej naszej grupie. Warto pamiętać, że porównujemy październik do zeszłego roku, kiedy po chwilowym wakacyjnym rozluźnieniu wszyscy znów utknęliśmy w domach, często szukając relaksu właśnie przed ekranem telewizora. Tymczasem nie tylko TVN, nasz największy kanał, ale siedem innych stacji z naszego portfolio uzyskało lepsze wyniki niż rok wcześniej! To dla nas wielki sukces, który dobrze rokuje na wynik całego sezonu.”– mówi Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN.

Wzrost udziałów kanałów TVN Grupa Discovery w grupie 16-49w październiku 2021

źródło: Nielsen Audience Measurement

Październik był także fantastyczny dla TVN7. Stacja potwierdziła swoją pozycję w grupie „Big 5”, osiągając w zeszłym miesiącu udział w rynku na poziomie 4,8% w grupie 16-49. Najchętniej oglądanymi propozycjami kanału były: „BrzydUla” (SHR: 5,9%) i „Hotel Paradise” (SHR: 7,3%). Stacja Metro uzyskała wzrost udziałów o 3,3% w porównaniu z rokiem ubiegłym (SHR: 0,31%).

LIDER KANAŁÓW TEMATYCZNYCH

TVN24 jest najchętniej oglądaną stacją newsową w kraju (SHR: 2,9%), TVN Style najpopularniejszym kanałem kobiecym (SHR: 0,71%), natomiast TVN Turbo ma za sobą najlepszy miesiąc w historii (SHR: 0,75%). Duża grupa kanałów tematycznych – Metro, TVN Style, TLC, TVN Turbo, Discovery Channel, TVN24 BiS, Animal Planet - uzyskała wzrost udziałów w rynku w porównaniu z październikiem 2020 roku, co przy ogólnym spadku oglądalności telewizyjnej na rynku jest fantastycznym osiągnięciem.

PLAYER JEDNYM Z NAJCHĘTNIEJ WYBIERANYCH SERWISÓW VOD W POLSCE

Z 4,4 mln realnych użytkowników, Player nieustannie potwierdza swoją silną pozycję wśród serwisów streamingowych. Do najchętniej oglądanych programów na platformie należą najnowsze seriale Player Original - Pajęczyna" i „Skazana” - oraz „Hotel Paradise Extra”, „Top Model”, i „BrzydUla”

podziel się:

Pozostałe wiadomości