Fundacja Przedsiębiorczości Technologicznej od pięciu lat prowadzi program akceleracji start’upów z Polski oraz z 14 krajów Europy Środkowo-Wschodniej pod nazwą MIT Enterprise Forum CEE. Jest to część globalnej sieci MIT Enterprise Forum, afiliowanej z najlepszą na świecie uczelnią technologiczną – Massachusetts Institute of Technology. TVN dołączył do grona partnerów organizacji i pośród członków akceleratora szuka firm i osób z nowatorskimi pomysłami w kilkunastu dziedzinach związanych z nowymi technologiami, sztuczną inteligencją oraz rozwojem produktów online na rynku mediów.
Program MIT EF CEE
- Cieszymy się bardzo z partnerstwa z MIT Enterprise Forum CEE. Świat mediów zmienia się w zawrotnym tempie, nowe technologie napędzają naszą transformację. Player oraz nasze pozostałe usługi cyfrowe, zarówno te dla konsumentów jak i B2B, od lat są w czołówce najbardziej innowacyjnych rozwiązań na rynku. Dzięki współpracy z Fundacją chcemy utrzymać ten trend, tworząc most między nami, a najbardziej kreatywnymi ludźmi i młodymi firmami z branży – mówi Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital.
- To dla nas wielki sukces i powód do dumy, że do grona partnerów MIT Enterprise Forum CEE dołącza TVN, wiodący nadawca telewizyjny na polskim rynku, część globalnej grupy medialnej Discovery Inc., której programy inspirują, edukują i bawią widzów na całym świecie. Przez lata we współpracy z najlepszymi firmami na rynku udało nam się stworzyć rzeszę nowatorskich rozwiązań. Jestem przekonany, że razem z grupą TVN Discovery Polska zmienimy oblicze polskiego rynku mediów – mówi Łukasz Owczarek, Head of Acceleration w Fundacji Przedsiębiorczości Technologicznej.
TVN i Discovery szukają innowacji technologicznych dla mediów cyfrowych w poniższych obszarach:
- Personalizacja treści w usługach cyfrowych.
- Predykcje zachowań użytkowników „real-time”.
- Tworzenie treści z wykorzystaniem fikcyjnych postaci oraz sztucznej inteligencji.
- Przyszłość reklamy online, w tym:Wirtualny product placement; Kreacja zindywidualizowanych reklam graficznych „real-time”;Cross-media-attention;OOH po nowemu (beacons, face reco, digital foot print, etc.).
- Płatności przyszłości za produkty i usługi online.
- Bezpieczna identyfikacja widza w przestrzeni cyfrowej.
- Automatyczne tłumaczenia i transkrypcje.
- Kodowanie i transmisja video z wykorzystaniem rozwiązań Low Latency/Ultra-LL.
- Procesy powtarzalne w publishingu.
- HbbTV.
We wtorek, 25 lutego w HubHub Nowogrodzka Square (al. Jerozolimskie 93, Warszawa) można było spotkać się z przedstawicielami TVN Discovery Polska i poznać bliżej wyzwania oraz projekty z zakresu nowych technologii we współczesnym świecie telewizji i nowych mediów.
MIT Enterprise Forum CEE jest częścią globalnej sieci MIT Enterprise Forum, afiliowanej z najlepszą na świecie uczelnią technologiczną - Massachusetts Institute of Technology. Celem programu jest wsparcie rozwoju najbardziej innowacyjnych startupów z regionu Europy Środkowo-Wschodniej poprzez połączenie ich potencjału z wiedzą i zasobami czołowych przedsiębiorstw oraz doświadczeniem polskich i międzynarodowych mentorów. Projekt realizowany jest przez Fundację Przedsiębiorczości Technologicznej, która dotychczas pod marką MIT Enterprise Forum Poland zrealizowała z sukcesem pięć edycji program akceleracyjnego dla polskich startupów naukowo-technologicznych.
TVN Discovery Polska to czołowy nadawca telewizyjny w Polsce, należący do wiodącego globalnego koncernu medialnego Discovery (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK), którego programy inspirują, edukują i bawią widzów na całym świecie. W ofercie TVN Discovery Polska znajdują się aktualnie 24 kanały telewizyjne, w tym stacje ogólnodostępne oraz portfolio płatne - factualowe, lifestyle’owe, informacyjne, sportowe i filmowe. TVN i Discovery Polska posiada również bogatą ofertę produktów online, m.in. player – najbardziej angażujący polski serwis OTT zawierający kanały na żywo oraz programy na żądanie, a także Eurosport Player oferujący najlepsze wydarzenia sportowe na żywo w sieci. Do nadawcy należy Agencja TVN – oferująca najbardziej kompleksowe usługi produkcji i dystrybucji materiałów informacyjnych w Europie Środkowej i Wschodniej oraz TVN Media – jedno z wiodących biur sprzedaży reklam w Polsce. TVN łączy strategiczne partnerstwo z Grupą CANAL+, operatorem nc+ – czołowej platformy cyfrowej w Polsce.