W maju średni udział TVN w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,6%, co pozwoliło kanałowi po raz kolejny osiągnąć pozycję rynkowego lidera. Do najchętniej oglądanych propozycji stacji należały niezmiennie „Fakty”, które swoją popularnością prześcigają wszystkie inne serwisy informacyjne w Polsce. W zeszłym miesiącu regularnie oglądało je ponad 2,2 mln widzów (SHR 16-49: 22,5%). „Dzień dobry TVN” z kolei był najchętniej wybieranym programem śniadaniowym w kraju (SHR 16-49: 10,3%). Wydanie weekendowe wygrywa z konkurencją w obu grupach (SHR 4+: 8,3% i SHR 16-49: 11,4%).
Wiosenna nowość TVN – „Power Couple” – również zyskała rzeszę wiernych fanów. Propozycję regularnie śledziło ponad milion widzów. Finał obejrzało niemal 12,7% polskiej widowni komercyjnej, zapewniając stacji TVN pozycje bezapelacyjnego lidera w paśmie.
Sukcesami mogą pochwalić się także inne stacje należące do TVN Grupa Discovery. Oglądalność stacji TVN7 – która w zeszłym roku weszła do grona największych kanałów telewizyjnych w Polsce – wzrosła o niemal 20% w porównaniu z rokiem ubiegłym i po raz kolejny przekroczyła 5% udziału w grupie 16-49. Liderem wśród kanałów informacyjnych cały czas pozostaje TVN24 (SHR 16-49: 2,8%). TVN Style, najchętniej wybierana stacja lifestylowa w kraju, zanotowała wzrost o blisko 3% i osiągnęła udział w rynku na poziomie 0,71% (16-49). Natomiast udział Discovery Channel urósł niemal o 28% w porównaniu z marcem 2020 r. (SHR 16-49: 0,74%).
" – powiedział Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN
Udział TVN Grupa Discovery wyniósł 26,2%, co sprawia, że firma była w maju największym nadawcą na rynku.
Należący do TVN Grupa Discovery serwis VOD – Player – również potwierdzi swoją pozycję – jest po raz kolejny numerem jeden wśród lokalnych i legalnych platform streamingowych. Dzieje się tak m.in. dzięki nowościom programowym i wyjątkowym produkcji pod marką Player Original. W maju najchętniej wybieranym tytułem w serwisie był „Hotel Paradise”. Tuż za nim na podium uplasował się „One Night Squad”, a następnie „Szadź 2”, czyli nowy sezon jednej z topowych produkcji oryginalnych Playera. Średni czas spędzany na platformie wynosi ponad 3 godziny.
– mówi Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający Player.pl.