7 stycznia zadebiutował na polskim rynku kanał tematyczny HGTV Home & Garden. To najpopularniejsza stacja lifestylowa w USA. Polacy zobaczyli ją jako pierwsi w Europie. Już w dniu startu kanał odnotował wysoki udział w grupie komercyjnej 16-49 – 0.48%. Następnego dnia (8 stycznia) udziały (SHR) wzrosły aż do 0.66%.
- Uruchamiając HGTV, spodziewaliśmy się sukcesu, a tak dobre wyniki w pierwszym weekendzie nadawania są najlepszą prognozą dla rozwoju kanału. Prawie 0,7% udziału w grupie 16-49 to wynik nieosiągalny dla wielu dojrzałych kanałów tematycznych. Widzowie spędzili średnio 40 minut przed telewizorem: to najlepszy dowód siły naszej ramówki - powiedział Maciej Maciejowski, Dyrektor Pionu Rozwoju Biznesu i Nowych Mediów Grupy TVN.
Wśród najchętniej oglądanych programów w premierowy weekend stacji znalazły się produkcje polskie o tematyce ogrodniczej z prowadzącą Mają Popielarską oraz programy z udziałem Doroty Szelągowskiej ("Domowe rewolucje", "Dorota was urządzi", "Polowanie na mieszkanie"). Wysokie wyniki odnotowały także propozycje z oferty zagranicznej kanału takie jak: "Poszukiwacze domów" (House Hunters) czy „Misja: Remont" (Renovation Raiders).
HGTV Home & Garden to kanał z portfolio Scripps Networks Interactive. W USA nadaje przeszło 20 lat. Na polskim rynku pojawił się w wyniku przekształcenia kanału TVN Meteo Active. HGTV jest dostępny w ofercie Orange, Cyfrowego Polsatu, nc+, Vectry, UPC, INEI, Netii oraz innych operatorów kablowych takich jak Toya czy Multimedia.
HGTV Home&Garden jest skierowany przede wszystkim do mieszkańców dużych miast – ludzi, którzy postrzegają dom jako bezpieczne centrum życia rodzinnego i budowania dobrych relacji, ale również źródło inspiracji, wyraz własnej indywidualności, a także miejsce pracy, zabawy oraz relaksu. Kanał jest doskonałym wyborem nie tylko dla tych, którzy uwielbiają majsterkować i własnoręcznie tworzyć domowe ozdoby, ale także dla tych, którzy cenią sobie dobrą rozrywkę.
W ofercie stacji znajdują się lokalne programy przygotowane specjalnie na potrzeby HGTV takie jak: „Domowe rewolucje", „Rzeczy Od-Nowa", „Nowa Maja w ogrodzie" czy „Musisz to mieć". Widzowie mogą zobaczyć także sprawdzone międzynarodowe formaty - „Zarobić na remoncie" (Flip or Flop), „Domy z potencjałem" (Fixer Upper), „Poszukiwacze domów" (House Hunters), „Misja: Remont" (Renovation Raiders), „Podwórkowa reaktywacja" ( Desperate Landscapes) czy „Wielka demolka" (Sledgehammer) oraz popularne pozycje z ramówki TVN („Perfekcyjna pani domu", „Polowanie na kuchnie").
Razem ze startem kanału ruszyła pełna wersja strony internetowej stacji hgtv.pl. Kanał jest też obecny w mediach społecznościowych - na Facebooku (HGTV Polska) i Instagramie (hgtvpolska).