Bizneswoman roku
Najważniejszym celem konkursu Bizneswoman Roku jest dotarcie do kobiet z różnych regionów kraju. Świetnie prowadzone, innowacyjne i mające duże szanse zaistnieć nie tylko na ogólnopolskim, ale i światowym rynku firmy często bowiem mają swoje siedziby poza Warszawą i największymi miastami Polski.
Zeszłoroczna, jubileuszowa edycja okazała się wielkim sukcesem. Odnotowaliśmy ponad 584 nominacje, aż 33 w kategoriach zamkniętych i 551 w kategoriach otwartych. Nominacje to zgłoszenia dokonywane przez osoby trzecie, które doceniają osiągnięcia biznesowe danej osoby i uważają, że zasługuje ona na nagrodę. Zdarza nam się, że oprócz bezpośrednich zgłoszeń, nominowane do udziału osoby są polecane przez zadowolonych klientów, partnerów biznesowych, swoich bliskich czy przyjaciół. A my? Chcemy po prostu pokazać różnorodność projektów tworzonych przez kobiety, ich zasięg i osiągnięcia. Wierzymy, że wszystkie dokonania biznesowe są inspiracją dla innych kobiet oraz przyczyniają się do nagłaśniania ich sukcesów nie tylko tu, ale też na całym świecie. – mówi Olga Kozierowska, prezeska Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką i twórczyni konkursu.
W konkursie mogą zaistnieć zarówno duże firmy, które osiągają przychód powyżej 10 milionów złotych rocznie, jak i start-upy czy niewielkie, lokalne biznesy, które pozwalają kobietom spełniać się zawodowo i realizować własne pomysły.
Rok temu nagrodę główną w kategorii Biznes Roku Firma – Przychód Powyżej 10 milionów zł zdobyła Magdalena Malaczyńska, prezeska firmy kosmetycznej Indigo Nails Lab z Łodzi, która oferuje produkty do stylizacji i pielęgnacji paznokci. Indigo Nails Lab zaczynało jako założony w 2011 roku rodzinny biznes, który w krótkim czasie przerodził się w międzynarodowe przedsiębiorstwo, którego produkty są dostępne w 44 krajach.
Nagrodę w kategorii Pomysł na Start/Biznes lokalny podczas uroczystej Gali odebrała Katarzyna Skrzypczak, właścicielka firmy ManneQueen z Ostrowa Wielkopolskiego. Choć w chwili odbierania statuetki firmę prowadziła zaledwie od kilku miesięcy, jury doceniło ją za to, że pasję do szycia przekuła w biznes, który konsekwentnie rozwija. Jej najważniejszy projekt to Akademia Szycia ManneQueen, czyli kursy i warsztaty dla dorosłych oraz dla dzieci już od 6 roku życia.
Aspekt wspierania kobiet oraz budowania różnorodności jest ważnym kryterium w dwóch kategoriach – Female Champion of Change oraz Male Champion of Change. Tu nagradzane są osoby działające na rzecz wzmacniania roli kobiet w biznesie, które dokonały realnych zmian kultury i polityki w swoich firmach.
Inicjatywy, jak konkurs Bizneswoman Roku, w który zaangażowaliśmy się jako partner strategiczny już po raz czwarty, są niezwykle istotne, bo pomagają zmieniać rzeczywistość oraz wspierać rozwój kobiet na wielu płaszczyznach. Chcemy je inspirować i zachęcać do tego, by podejmowały odważne decyzje i osiągały sukcesy. W Mastercard od lat kierujemy się zasadą, że wszyscy powinni mieć równy dostęp do możliwości rozwoju. Różnorodność jest elementem naszej strategii już od ponad dekady i w pełni wykorzystujemy potencjał, jaki z niej płynie. Współpraca w środowisku o równych szansach dla wszystkich ma wpływ również na poziom innowacyjności, a także wyniki finansowe firmy – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard.
Każda kolejna edycja konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku udowadnia, że polski rynek bardzo potrzebuje takich inicjatyw. Nie tylko po to, by nagradzać osoby, które mogą już pochwalić się sukcesami, ale także wspierać te, które mają pomysły i inicjatywy, ale ich działania blokują wewnętrzne obawy związane z negatywnymi przekonaniami, że sobie nie poradzą, nie dadzą rady utrzymać się na rynku przy tak dużej konkurencji, itp.
Bizneswoman Roku to naprawdę duża sprawa, bo na przestrzeni ostatniej dekady wyłoniono już ponad setkę zwyciężczyń. Konkurs realnie wpływa na świadomość społeczną i pokazuje kobietom, jak szerokie mają przed sobą perspektywy działania oraz że nie ma dla nich rzeczy niemożliwych. Fakt, że już od kilku lat jesteśmy partnerem kategorii „Pomysł na Start/Biznes lokalny”, świadczy o tym, że w Coca-Cola przywiązujemy szczególną wagę do wspierania kobiet i motywowania ich do odważnego uwalniania swojego potencjału i pomysłów. Kobiety są kreatywne oraz przedsiębiorcze, ale czasem potrzebują zachęty, tej drobnej „iskry”, by podzielić się tym ze światem zewnętrznym. Dlatego jesteśmy szczególnie dumni, wspierając kategorię, która pomaga kobietom zakładać własne firmy – mówi Anna Solarek, Dyrektor komunikacji i kontaktów zewnętrznych w Coca-Cola Poland Services, partnera wspierającego konkurs Bizneswoman Roku.
Kandydatki mogą zgłaszać się samodzielnie lub zostać nominowane przez osoby trzecie, które już zauważyły ich sukcesy i chciałyby, żeby docenili je teraz inni. Zgłoszeń oraz nominacji można dokonać poprzez formularz on-line na stronie www.bizneswomanroku.pl
Jeśli zgłoszenie nastąpi przez nominację od osób trzecich, kandydatka otrzyma maila z informacją o nominacji, linkiem do regulaminu oraz kategorii. Podejmując decyzję o starcie w konkursie, będzie musiała samodzielnie wypełnić formularz on-line we właściwej kategorii.
Zgłoszenia są przyjmowane w 5. kategoriach otwartych:
- Biznes Roku z dwiema podkategoriami: Firma: przychód poniżej 10 mln zł oraz Firma: przychód powyżej 10 mln zł,
- Start-up Roku,
- Pomysł na Start/Biznes lokalny,
- Liderka w Nowych Technologiach
- Działalność społeczna.
W kategoriach zamkniętych, czyli Grand Prix: Inspiratorka Roku, Male Champion of Change, Female Champion of Change, Nauka i Biznes kandydatki nominowane są przez Ekspertów, członków Jury oraz Fundację.
Kto decyduje o wygranej?
Spośród wszystkich nadesłanych zgłoszeń, dedykowane Loże Ekspertów wybiorą finalistki w 5. kategoriach otwartych. Nowością tegorocznej edycji jest sesja pitchingowa dla każdej z nich, podczas której każda finalistka będzie miała „własne 5 minut” na przedstawienie swojego projektu. Laureatki wybierze jury, składające się z uznanych ekspertów ze świata biznesu, finansów i edukacji, któremu od 10 lat przewodzi dr Irena Eris. Ostatecznego wyboru zwyciężczyń jury dokona po zapoznaniu się ze zgłoszeniami i po rozmowach z finalistkami.
Informacje na temat laureatek z poprzednich edycji można znaleźć na www.bizneswomanroku.pl
Do konkursu można przystąpić na dwa sposoby:
1. Zgłaszając się samemu, a co za tym idzie wypełniając odpowiedni formularz znajdujący się na stronie konkursu.
2. Po otrzymaniu zawiadomienia o nominacji, wypełniając i wypełniając odpowiedni formularz na stronie konkursu.
Udział w konkursie jest całkowicie bezpłatny. Kandydatki, które zgłaszają się same lub nominowane są przez osoby trzecie do 29 listopada 2019 roku muszą wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie www.bizneswomanroku.pl
Formularze, regulamin i informacje o kategoriach znajdują się na stronie: www.bizneswomanroku.pl
Organizatorzy: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Partner strategiczny: Mastercard
Partner wspierający: Coca-Cola
Partner edukacyjny: Microsoft
Partnerzy kategorii: BNP Paribas, IGT Poland, DPD Polska, Google Cloud
Partner merytoryczny: Deloitte
Partnerzy konkursu: emba@UW, Vital Voices, Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet, Shell,
Patronat Honorowy Konkursu: Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
Patroni medialni: Polska Press Grupa, TVN Discovery Polska, ChilliZet, Forbes, Forbes Women, Onet, Uroda Życia, Wysokie Obcasy Praca, HiCash, MamStartUp, polki.pl, Perspektywy, Głos Mordoru.
ORGANIZATOR: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Fundacja jest największą społecznością kobiet przedsiębiorczych w Polsce. Jej misją jest kompleksowe wspieranie kobiet i młodzieży, dostarczanie im fachowej wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego i zawodowego oraz motywowanie ich do podejmowania odważnych działań i spełniania marzeń. Współzałożycielkami fundacji są: Olga Kozierowska oraz Olga Legosz. Więcej informacji znajduje się na stronie: www.sukcespisanyszminka.pl