GRUPA TVN KOLEJNY MIESIĄC NA POZYCJI LIDERA RYNKU
Kwiecień był kolejnym miesiącem, w którym Grupa TVN – z udziałem na poziomie 24,5% wśród widzów 16-49 – ugruntowała pozycję lidera rynku mediów w Polsce. Stacja TVN była najpopularniejszą wśród widzów w kategorii Big5 – jej średni udział w grupie komercyjnej wyniósł w minionym miesiącu 8,4%. Zestawienie tradycyjnie największych kanałów telewizyjnych w Polsce zamyka TVN7 z udziałem 4,2%.
Udział największych grup medialnych w kwietniu 2022 r.w widowni komercyjnej 16-49
Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDALŹródło: Nielsen Audience Measurement
Udział stacji Big5 w kwietniu 2022 r. w grupie komercyjnej 16-49
Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDALŹródło: Nielsen Audience Measurement
W kwietniu wśród najchętniej oglądanych pozycji programowych kanału TVN w grupie komercyjnej znalazły się Fakty (SHR: 20,2%, dnia 3.04). Po najpopularniejszym wieczornym serwisie informacyjnym w kraju największą widownię 16-49 zgromadził kultowy teleturniej Milionerzy (SHR:13,4%, dnia 21.04) oraz magazyn Uwaga! (SHR: 14,7%, dnia 19.04). Nowe propozycje wiosennej ramówki – Mask Singer oraz Skazana – uzyskały udział na poziomie odpowiednio 11,6% i 9,3%.
GRUPA TVN LIDEREM NEWSÓW
Fakty TVN osiągnęły imponujący udział zarówno w grupie komercyjnej jak i wszystkich widzów – odpowiednio 18,4% oraz 18,05% SHR – i zdominowały serwisy newsowe konkurencyjnych nadawców.
Kanał TVN24 był w kwietniu liderem wśród kanałów informacyjnych – z udziałem na poziomie 5,9% w grupie wszystkich widzów uplasował się kolejny miesiąc z rzędu na podium w swojej kategorii tematycznej. Grupa kanałów informacyjnych TVN – TVN24 oraz TVN24 BiŚ – osiągnęła w kwietniu średni udział widowni 4+ na poziomie 6,6%. Miniony kwiecień był dla obu stacji historycznie najlepszym – kanał TVN24 BiŚ osiągnął wzrost YOY na poziomie aż 119% w grupie komercyjnej. Stacja TVN24 zanotowała znaczący wzrost o 18% w grupie 16-49 w stosunku do analogicznego okresu 2021 roku.
Do najchętniej oglądanych propozycji stacji należały w minionym miesiącu Kawa na ławę (SHR: 4,4%, dnia 3.04), Kropka nad i (SHR: 4,1%, 13.04) oraz wydanie specjalne Faktów po faktach, gdzie relacjonowano i komentowano decyzję Rosji o wstrzymanie dostaw gazu do Polski (SHR: 4,3%, dnia 26.04).
NADAWCA NA PODIUM KATEGORII LIFESTYLE
TVN Style niezmiennie cieszy się tytułem najchętniej wybieranej stacji lifestylowej w kraju w obu grupach demograficznych – z udziałem na poziomie 0,64% w grupie 16-49 oraz 0,5% wśród widowni 4+. Widzom w kwietniu najbardziej przypadły do gustu programy I nie opuszczę Cię aż do Ślubu, Jestem z Polski, a także W czym do ślubu.
Dzień Dobry TVN kolejny miesiąc okazał się bezkonkurencyjny w kategorii morning shows. Program śniadaniowy TVN był liderem rynku zarówno w dni robocze, jak i podczas weekendu, osiągając odpowiednio 9,1% oraz 10,5% udziału w grupie komercyjnej. W ubiegłym miesiącu magazyn poranny TVN zanotował rok do roku 4% wzrost udziałue widowni 4+.