Waldemar Obłoza

PWST we Wrocławiu kończy w 1985 r. Zostaje zatrudniony w Jeleniogórskim Teatrze im. C.K. Norwida (1985-1987).Tam gra m.in.: Aksela w „Pelikanie” Augusta Strindberga, Rysia Boksera w „Boso, ale w ostrogach” Stanisława Grzesiuka. Od 1987 do 88 – Teatr Kalambur we Wrocławiu i rola Harrego Berlina w „Sie kochamy” Muraya Schisghala.

Potem dwa lata w Teatrze Komedia w Warszawie – występuje głównie w spektaklach muzycznych takich jak: „Kram z piosenkami” Leona Schillera, „Happy end” Bertolda Brechta (rola Gubernatora), kapral Zasuń w „Zezowatym szczęściu” i inne. W 1990 r. wraca do Jeleniej Góry i gra m. in.: tytułową rolę w „Giubalu Wahazarze” Witkacego, Nozdriowa w „Martwych duszach” Mikołaja Gogola. Od 1993 do 97 r. gra w Teatrze Polskim w Poznaniu m.in.: w„Dekameronie” Boccacia – rola Panfilo, „Nocy Walpurgii”- W. Jerofiejewa - rola Prochorowa, w „Balladynie”Juliusza Słowackiego – rola Grabca, Sancho Panchę w „Don Kichocie” Cervantesa i inne. Od 1997 r. do dzisiaj - Teatr Rozmaitości w Warszawie. Gra jedną z głównych ról w „Testamencie psa” Arino Suassuny w reżyserii Piotra Cieplaka. Bierze udział w „Bziku tropikalnym” Witkacego w reż. Grzegorza Jarzyny, gra Pedro Gailo w „Słowach Bożych” w reż. Piotra Tomaszuka, Tockiego w „Księciu Myszkinie” wg Fiodora Dostojewskiego w reż. Grzegorza Jarzyny, Kima w „Uroczystości” F. Rukowa w reż.G. Jarzyny, ojca w „Howie i Rookie” w reż. Artura Urbańskiego oraz sługę w „Bachantkach” Eurypidesa w reż. Krzysztofa Warlikowskiego. Ważniejsze produkcje filmowe i telewizyjne: Ksiądz Kordek - „Hrabia” (reż. Filip Bajon). Psychiatra - „Kuracja” (reż. Wojciech Smarzowski). Jarek Sobol - „Twarze i maski” (reż. Feliks Falk). Sąsiad Kurski - „Miodowe lata” (reż. Maciej Wojtyszko, Wojciech Adamczyk). Matysik - „Miasteczko” (reż. Maciej Wojtyszko, Marek Brodzki). Roman Hoffer - „Na Wspólnej” ( Robert Klener, Jacek Gąsiorowski, Wojciech Adamczyk, Wojciech Smarzowski, Ryszard Bugajski, Filip Zylber).
Pozostałe wiadomości