Ponad 8 milionów widzów oglądało relacje z Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Eurosporcie

Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Eurosporcie
Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Eurosporcie
Relacje z Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Eurosporcie śledziło ponad 8 milionów widzów. Treści związane z igrzyskami na kanałach TVN Grupa Discovery obejrzało aż 18,5 mln osób! Podczas 17 dni igrzysk anteny Eurosportu osiągnęły 53% udziału w oglądalności kanałów sportowych w Polsce, a Eurosport 1 był w tej kategorii zdecydowanym liderem. Udział w rynku kanałów Eurosportu wzrósł w porównaniu z igrzyskami w Pjongczangu o 49%!

Igrzyska olimpijskie to najważniejsze wydarzenie sportowe świata. Eurosport co roku pokazuje widzom tysiące godzin transmisji z niesamowitych, pełnych emocji imprez sportowych, a igrzyska olimpijskie, do których Discovery posiada prawa do 2024 roku – to perła w koronie praw grupy. Po raz kolejny platformy i kanały TVN Grupa Discovery na czele z Eurosportem i Playerem pokazały igrzyska w zdecydowanie najszerszym zakresie w Polsce. W Eurosporcie 1, Eurosporcie 2, trzech kanałach dodatkowych, kanale 4K i – w całości – w Playerze widzowie mogli obejrzeć aż 850 godzin transmisji! Dzięki doświadczeniu zdobytemu podczas ponad 30 lat relacjonowania sportu, w tym igrzysk w Pjongczangu i Tokio, Eurosport zapewnił kibicom sportu niezrównane doznania, kompleksowe relacje i ekspercki komentarz.

podkreśla Dorota Żurkowska, dyrektor Eurosportu w Polsce i członek zarządu TVN Grupa Discovery.

W trakcie igrzysk Eurosport 1 osiągnął 1,84% udziału w rynku w grupie A4+. Eurosport 2 miał 0,53% udziału, co oznacza, że obie anteny oglądało więcej widzów niż wszystkie pozostałe kanały sportowe w Polsce! Udział w rynku kanałów Eurosportu w porównaniu z analogicznym okresem igrzysk w Pjongczangu wzrósł o 49%. Najwyższą widownię zgromadził konkurs olimpijski na skoczni normalnej. Końcówkę drugiej serii i skok po medal Dawida Kubackiego – ambasadora TVN Grupa Discovery – śledziło w Eurosporcie 1 aż 2,2 mln osób, przy średniej oglądalności na poziomie 1,7 mln.Transmisje z Pekinu w Eurosporcie 1 i 2 osiągnęły ponad 8 mln skumulowanego zasięgu. Na kanałach i platformach TVN Grupa Discovery treści związane z igrzyskami, w tym w sportowych audycjach informacyjnych przyciągnęły aż 18,5 miliona widzów! Eurosport to gwarancja merytorycznych analiz ekspertów i nietuzinkowego studia. O najważniejszych wydarzeniach igrzysk opowiadali m.in. Justyna Kowalczyk, Katarzyna Woźniak, Magdalena Pałasz, Zofia Kiełpińska, Tomasz Sikora, Mariusz Czerkawski, Marcin Szafrański, Jakub Kot i Krzysztof Biegun. Codzienny program „Strefa Medalowa” oglądało średnio 107 tys. widzów przy udziale w rynku na poziomie 1%. Widzowie mogli usłyszeć fantastycznych komentatorów, w tym Marka Rudzińskiego, Igora Błachuta, Tomasza Jarońskiego, Magdalenę Tascher, Aleksandrę Kauc-Żelichowską, Sebastiana Szczęsnego, Grzegorza Pajdę i Adama Probosza.Tylko na platformach i kanałach grupy kibice sportu mieli pewność, że nie przegapią ani sekundy igrzysk i chętnie z tego korzystali. Użytkownicy serwisu player.pl spędzili niemal 600 tys. godzin oglądając igrzyska w Pekinie. Na stronie eurosport.pl kontent olimpijski przyciągnął prawie 2 mln użytkowników. Obejrzeli oni blisko 5 milionów klipów, spędzając przy tym aż 70 tys. godzin.Osoby zainteresowane śledzeniem igrzysk „od kuchni” mogły oglądać vlog Filipa Folczaka. Dziennikarz w krótkich filmach publikowanych na YouTube Eurosportu odsłaniał kulisy najważniejszego wydarzenia sportowego świata, pokazując rywalizację w Pekinie od strony, której nie mogą uchwycić telewizyjne kamery. W mediach społecznościowych Eurosportu pojawiały się też specjalne relacje z igrzysk przygotowywane przez reprezentantów Polski w snowboardzie – Aleksandrę Król i Oskara Kwiatkowskiego.Po zakończeniu igrzysk gwiazdy sportów zimowych wracają do rywalizacji w Pucharze Świata. W najbliższych tygodniach w TVN, Eurosporcie i Playerze transmitowane będą kolejne zawody w skokach narciarskich – już w najbliższy weekend relacje z Lahti. Eurosport i Player pokażą również rywalizację w Pucharze Świata w biathlonie, narciarstwie alpejskim, biegach narciarskich, kombinacji norweskiej, narciarstwie dowolnym i snowboardzie.

Kontakt dla mediów:Katarzyna IssatE-mail: katarzyna_issat@discovery.comTel.: + 48 516 444 149Jakub ŻychlińskiE-mail: jakub_zychlinski@discovery.comTel.: + 48 532 216 720O TVN Grupa Discovery TVN Grupa Discovery to czołowy nadawca telewizyjny w Polsce, należący do wiodącego globalnego koncernu mediowego Discovery, którego programy od wielu lat informują, inspirują i bawią widzów na całym świecie. Każdego roku Discovery dostarcza ponad 8000 godzin oryginalnych produkcji, będąc liderem kategorii w popularnych gatunkach telewizyjnych. Firma dociera do odbiorców w 220 krajach, w 50 językach za pośrednictwem innowacyjnych platform – TV Everywhere (aplikacje GO, Discovery Kids Play), serwisów skierowanych bezpośrednio do konsumenta (Motor Trend OnDemand) oraz kontentu społecznościowego tworzonego przez Group Nine Media. W skład portfolio Discovery wchodzi także marka Eurosportu, która dostarcza najlepszych emocji sportowych oraz jest domem igrzysk olimpijskich w Europie. Więcej informacji na stronie corporate.discovery.com oraz na platformach społecznościowych @DiscoveryInc.W ofercie TVN Grupa Discovery znajdują się aktualnie 24 kanały telewizyjne, w tym stacje ogólnodostępne oraz portfolio płatne – factualowe, lifestyle’owe, informacyjne, sportowe i filmowe. TVN Grupa Discovery posiada również bogatą ofertę produktów online, m.in. Player – jeden z najpopularniejszych serwisów OTT w Polsce zawierający kanały na żywo oraz programy na żądanie. Do nadawcy należy także TVN Media, jedno z wiodących biur sprzedaży reklam w Polsce. TVN łączy strategiczne partnerstwo z Grupą CANAL+, operatorem czołowej platformy cyfrowej w Polsce.Więcej informacji o TVN Grupa Discovery na stronie: www.tvn.pl.O Grupie Eurosport Należąca do Discovery Grupa Eurosport to największa platforma sportowa w Europie, która dostarcza emocji kibicom i łączy ich wokół największych wydarzeń sportowych. Eurosport łączy fanów i ich sportowych idoli dzięki relacjom nadawanym przez cały rok. Prowadząc transmisje z najważniejszych imprez sportowych: igrzysk olimpijskich, zawodów kolarskich, turniejów wielkoszlemowych i dyscyplin zimowych, kanały Eurosport 1, Eurosport 2 i Eurosportnews docierają do 236 milionów odbiorców w 94 krajach Europy, Azji i Pacyfiku, Afryki i Bliskiego Wschodu. Eurosport.com jest największą w Europie siecią stron internetowych odwiedzaną przez 14,5 mln unikalnych użytkowników miesięcznie. Ponadto usługi cyfrowe Eurosportu zapewniają dostęp do największych wydarzeń sportowych o każdej porze i na dowolnym urządzeniu w 52 krajach. Discovery Sport Events specjalizuje się w zarządzaniu międzynarodowymi imprezami sportowymi i ich promocji. Więcej informacji: corporate.eurosport.comSportowa zima w TVN Grupa DiscoveryDzięki kolejnym inwestycjom TVN Grupa Discovery rozwija ofertę dla widzów o jedno z najważniejszych praw sportowych w Polsce. Skoki narciarskie – ukochana dyscyplina sportowa Polaków – transmitowane są w TVN, Eurosporcie 1 i serwisie player.pl. To jeden z filarów zimowej oferty sportowej Grupy w Polsce.

podziel się:

Pozostałe wiadomości