Materiał promocyjny

Dowiedz się, jak chronić swoje dane w aplikacji bankowej 

Dowiedz się, jak chronić swoje dane w aplikacji bankowej 
Dowiedz się, jak chronić swoje dane w aplikacji bankowej 
Źródło: Mat. prasowe

Wraz z rozwojem technologii bankowość mobilna staje się coraz powszechniejsza i umożliwia wygodne zarządzanie finansami za pomocą smartfona. Aplikacje bankowe na telefon oferują szeroki wachlarz funkcji, takich jak szybki dostęp do konta i produktów finansowych, wykonywanie przelewów czy płatności. Niemniej jednak, w miarę jak aplikacje te zdobywają popularność, pojawia się pytanie, czy takie rozwiązanie jest bezpieczne. Jakie kroki warto podjąć, aby chronić swoje dane? Świadomość i znajomość zasad bezpiecznego korzystania z bankowości mobilnej mogą znacząco zmniejszyć ryzyko związane z potencjalnymi zagrożeniami. 

Czy aplikacje bankowe są bezpieczne? 

Wielu użytkowników zastanawia się, czy aplikacje bankowe na telefon są bezpieczne, zwłaszcza w obliczu zagrożeń związanych z cyberprzestępczością. Warto zaznaczyć, że banki przykładają dużą wagę do bezpieczeństwa swoich aplikacji. To dla nich priorytet dlatego stale monitorują i podnoszą poziom zabezpieczeń, takie jak szyfrowanie danych i uwierzytelnianie biometryczne. Przy zachowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa oraz korzystaniu z zabezpieczeń wbudowanych w bankowość mobilną możemy zmitygować ryzyko. Bankowość mobilna jest wygodnym i bezpiecznym narzędziem zarządzania finansami. Dobrym przykładem jest aplikacja bankowa Santander Consumer Banku, która jest doskonałym przykładem zastosowania zaawansowanych technologii zabezpieczeń, które skutecznie chronią dane użytkowników. Dzięki szyfrowaniu wszystkie informacje przesyłane między urządzeniem użytkownika a bankiem są zabezpieczone przed nieautoryzowanym dostępem, co umożliwia bezpieczny i pewny dostęp do produktów bankowych. 

Silne uwierzytelnianie jako podstawa bezpieczeństwa 

Podstawą ochrony danych w aplikacjach bankowych na telefon jest stosowanie silnych metod uwierzytelniania. Obecnie standardem staje się wieloskładnikowe uwierzytelnianie, które znacząco podnosi bezpieczeństwo zawierania umów. Banki najczęściej łączą hasło lub PIN z dodatkowym zabezpieczeniem, takim jak kod SMS. Dzięki temu nawet jeśli cyberprzestępca pozyska hasło, wymóg drugiego czynnika uwierzytelnienia utrudni mu uzyskanie dostępu do konta. 

Innymi narzędziami dodatkowej weryfikacji poza SMSami są e-maile, wideo-weryfikacja, tokeny fizyczne, logowanie do bankowości elektronicznej lub aplikacje autoryzacyjne.  

Zasady bezpiecznego przechowywania haseł i danych dostępowych 

Silne hasło stanowi podstawę zabezpieczeń i warto pamiętać, że hasła stosowane w bankowości elektronicznej nie powinny być wykorzystywane nigdzie indziej. Hasło powinno się składać z różnych znaków, takich jak wielkie i małe litery, cyfry i symbole specjalne, co czyni je trudniejszym do złamania. Dodatkowo niezalecane jest zapisywanie hasła w telefonie. W przypadku logowania PINem do aplikacji warto stosować jak największą możliwą dla danej aplikacji ilość cyfr oraz unikać ciągów cyfr np. 1111, 1234 

Dobre aplikacje bankowe chronią użytkowników przed przejęciem danych, wprowadzając także różne funkcje, tj. automatyczne wylogowanie po kilku minutach bezczynności. Funkcja ta pozwala zmniejszyć ryzyko, że ktoś niepowołany zyska dostęp do konta, jeśli telefon zostanie pozostawiony bez nadzoru. To często powiązane jest z wymaganiem uruchomienia zabezpieczenia telefonu kodem lub biometrią. Odcisk palca lub rozpoznawanie twarzy, to jedna z coraz częściej stosowanych metod logowania do aplikacji, ale również samego urządzenia. Dzięki unikalności takich danych trudno jest je podrobić, co sprawia, że logowanie biometryczne stanowi skuteczną barierę dla osób nieuprawnionych. 

Czujność i świadomość jako podstawowe zasady ochrony danych 

Pojawiające się coraz bardziej zaawansowane ataki phishingowe, często podszywające się pod komunikaty bankowe, są kolejnym wyzwaniem dla użytkowników bankowości mobilnej. Cyberprzestępcy przesyłają e-maile lub SMS-y, które mają na celu wyłudzenie danych osobowych lub loginów do aplikacji bankowych. W takich wiadomościach znajdują się często linki przekierowujące na fałszywe strony internetowe wyglądające niemal identycznie jak oficjalne strony banków. Warto pamiętać, że banki nigdy nie proszą o dane logowania poprzez SMS lub e-mail. Wysoka ostrożność przy czytaniu wiadomości i komunikatów od nieznanych, ale również znanych nadawców, oraz zasada nieklikania w podejrzane linki i załączniki to jedna z kluczowych zasad samoochrony. 

Przydatne jest także monitorowanie aktywności na koncie bankowym i sprawdzanie historii operacji w aplikacji. Dzięki regularnej kontroli można szybko zidentyfikować nietypowe transakcje i w razie potrzeby skontaktować się z bankiem. Większość aplikacji bankowych umożliwia ustawienie powiadomień push o wykonanych transakcjach, co pozwala na bieżąco kontrolować wszelkie operacje finansowe. 

Opracowano na zlecenie partnera - Santander Consumer Bank. 

Źródła

https://polskabezgotowkowa.pl/dla-ciebie/artykuly/co-potrafi-twoja-bankowosc-mobilna/ 

https://direct.money.pl/artykuly/porady/co-mozna-zalatwic-w-banku-online 

https://bezpiecznyinternet.edu.pl/jak-bezpiecznie-korzystac-z-bankowosci-elektronicznej/ 

Materiał promocyjny
podziel się:

Pozostałe wiadomości